diumenge, 28 d’agost del 2011

Viatge al Marroc

Aquest mes de juliol (8/7/2011-16/7/2011) vaig passar una setmana al Marroc amb la meva família, però jo sempre aprofito qualsevol lloc per fer ''birding''.
Vam fer la ruta següent: Tanger-Ksar el kbir-Rabat-Marraqueix-Moulay Bouslam-Ksar el kbir-Tanger.


A Tanger no es veu res d'interessant, ja que és una ciutat molt gran amb molta gent i contaminació. Ksar el kbir, també és una ciutat però més petita que Tanger; davant d'aquesta hi ha una zona d'aiguamolls en la qual abunden   martinets blancs (Egretta garzetta), martinet ros (Ardeola ralloides) i cigonya blanca (Ciconia ciconia).

A Rabat, tot i ser molt gran i haver-hi molt soroll i vehicles hi ha molts nius de cigonya blanca i també vaig veure martinets de nit (Nictycorax nycticorax) al costat del riu Bu regreg.
En el trajecte entre Rabat i Marraqueix es travessen unes extenses planúries desertiques i des del cotxe vaig poder distingir alguns lanius i cogullades.

Una vegada a Marraqueix ens va instal.lar a l'hotel i el primer que vaig fer, va ser agafar els prismàtics i anar a fer un tomb pels camps del costat on vaig veure la tórtora comú (Streptopelia turtur) i el bulbul barbat (Pycnonotus barbatus), que fa un cant molt estrident i curiós ; també hi havia moltíssima oreneta cua-rogenca (cecropis daurica).
Després de dinar hi vaig tornar i vaig observar el cuaenlairat (Cercotrichas galactotes), la cogullada vulgar (Galerida cristata) i el verdum (Chloris chloris)


A la tarda vam anar a passejar al centre de la ciutat a la plaça de Jmaa el fna i allà va ser on vaig veure el sit de vila (Emberiza sahari), el qual és molt domèstic i es passeja per la ciutat com si es tractés d'un pardal  i el falciot cuablanc africà (Apus caffer).
Cap al vespre,vaig tornar als camps del voltant i vaig sentir el mussol comú (Athene noctua).

L'endemà vam decidir fer una excursió a la vall d'Ourika, al començament del parc nacional del Toubkal, en ple Atlas a veure les cascades i allà va ser on vaig poder observar un pinsà comú de la subespècie africana (Fringilla coelebs africana) i una possible mallerenga blava de la subespècie ultramarinus (Cyanistes caeruleus ultramarinus). Vam anar grimpant per les roques fins a arribar a la cascada.
L'única cosa dolenta del dia va ser que em van robar la motxilla amb les guies a dins. Al final de la jornada vam tornar a l'hotel per a descansar.

El dia següent, encara a Marraqueix vam anar a visitar la Menara, que és com un palau amb una extensió artificial d'aigua i on hi havia un altre cop els falciots cuablancs africans, el bulbul barbat i el sit de vila. També  vaig tenir un cuaenlairat a poc més de tres metres.

De Marraqueix a Moulay Bouslam vam passar per les mateixes planúries i també vaig poder identificar alguns lanius i un cuaenlairat en vol.

Moulay Bouslam és una maresma on s'ajunten el riu i el mar i hi ha uns aiguamolls on hi vaig observar gavià fosc (Larus fuscus), gavià argentat (Larus michaelis), gavina corsa (Larus adouinii), gavina capblanca (Larus genei), xatrac menut (Sterna albifrons), xatrac becllarg (Sterna sanviscensis), gamba roja vulgar (Tringa totanus), becut (Numenius arquata) , corriol camanegre (Charadrius alexandrinus), corriol petit (Charadrius dubius) alguns territs (Calidris sp.) i trist (Cisticola juncidis); també vaig veure un possible pigre gris (Pluvialis squatarola).


Durant tot el viatge també he anat veient abellerols (Merops apiaster), xoriguer (Falco tinnunculus/naumanii), cadernera (Carduelis carduelis) , mallerenga petita (Periparus ater), merla (Turdus merula), tallarol de cap negre (Sylvia melanocephala) i tudó (Columba palumbus)


Bé, aquest és el meu petit viatge al Marroc.


JAZEL



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada