dissabte, 22 de gener del 2011

Excursió als Ports de Tortosa

El dia 22-12-2011 vam anar a fer una excursió als Ports vam passar tot el dia caminant la ruta va ser: caminar per la  Vall d'Uixó, la pujada fins als plans de Terranyes, baixar per les Folles i passar pel refugi de les Clotes.
Ens vam llevar a les 6:00 AM  feia molt fred segurament vam passar tot el dia sota 0ºC.

Al començament, vam veure gran quantitat de pinsans, griva comú, tallarol de cap negre, merla i un picot garser gros.
Més amunt es van fer notar els trencapinyes que van ser observats durant tot el dia i lluers. També vam veure voltors comuns i vam sentir el pica-soques blau.
A dalt de tot, als plans de Terranyes vam veure un gran grup de, segurament, sits negres. Vam veure un petit bàndol d'insectívors: mallerenga petita, mallerenga carbonera, mallerenga emplomallada i bruels.
A les Folles vam veure tres exemplars de durbec i vam començar a veure gran quantitat de griva cerdana.
Durant la baixada vam observar tord ala-roig i vam continuar veient grives cerdanes unes 100, també vam poder observar gaig comú i algunes mallerengues blaves.

Després d'aquesta excursió vam començar a pujar a les Roques d'en Benet. Vam veure mallerengues petites, i emplomallades, uns quants roquerols, i, pujant per la canal,vam tenir la sort d'observar un pela-roques. Dalt de tot també vam tenir molta sort d'apuntar a la llibreta merla de pit blanc i griva cerdana. També observàrem un nombrós grup de gralles de bec vermell i cabres salvatges.